AddThis Social Bookmark Button

joi, iunie 14, 2007

sIFR, fonturi, Flash si alte orori - exemplu: www.asociatiamiruna.ro

Am avut recent o experienta oribila navigind pe siteul www.asociatiamiruna.ro unei gradinite private, Asociatia Miruna, poti vedea efectiv cit de incet si neplacut se incarca titlurile paragrafelor, incit prima reactie a fost ca e ceva in neregula cu calculatorul sau cu browserul meu. Am facut un mic screencast pentru a ilustra fenomenul:

miruna sIFR flash
[click pentru animatie]


Investigind mai atent am observat ca responsabil este sIFR un modul Flash care este folosit de designeri aroganti pentru a impune in paginile lor folosirea unor fonturi proprietare, care altfel nu ar putea fi afisate intrucit nu sint instalate in calculatoarele utilizatoilor (cum spune o cunostinta veche de-a mea, "hack-uri").
Nu voi intra in detalii tehnice, doar dau o legatura catre opinia lui Arve Bersvendsen, dezvoltator la Opera, care cu siguranta e mai priceput decit mine.
Deocamdata eu sint multumit ca am instalat Flashblock, care ma fereste cit de cit de asemenea abuzuri

Nota: Articol sindicalizat la dioanad webdesign si articole by Nicu.

6 comentarii:

Anonim spunea...

folosesc safari, dar am intrat pe respectivul site si cu internet explorer 7, cu opera, si cu mozilla 3.0, dar nu am avut absolut nici o problema cu incarcarea site-ului.

Anonim spunea...

La fel si eu....nici o problema la titluri vazute cu 4 browsere

Gabi spunea...

Folosit cum trebuie sIFR nu incarca functionalitatea unui site cu mult.
Uite o aplicatie online pentru general fonturi sIFR (.swf)
http://www.efect3d.ro/sifr/
Poate ajuta pe careva

nicu spunea...

Ei bine, sintem in 2009, acum exista CSS3 (suportat cel putin in Firefox si Opera) care permite incarcarea de fonturi externe.

Anticar spunea...

Poate ai intrat tu de pe un 486 cu Internet Explorer 1.0.

Am testat site-ul respectiv, www.asociatiamiruna.ro, in toate browserele pe care le am instalate si am avut absolut nicio problema.

Nu inteleg de ce inca mai exista acest articol publicat, cand este evident ca nu site-ul lor are vreo problema, dovada si alti oameni care au postat acelasi lucru ca si mine.

nicu spunea...

Core Duo cu Firefox care era cel mai recent la data publicarii si plugin Flash recent de la Adobe, IIRC (pe Linux ce-i drept).
Acum merge pentru ca a fost corectata pagina si scoasa atrocitatea. Acum e ai vrea, sa stergem istoria si sa scoatem articole vechi numai pentru ca si-au atins scopul la vremea respectiva?