In multe cazuri se intimpla sa fie nevoie de a pune intr-un material publicat pe web link-uri catre un site extern (pentru comoditatea cititorilor, care il pot urmari printr-o singura apasare de mouse) dar nu vreti sa ii faceti nici un favor proprietarului acelui site, fie ca este o entitate malefica sau numai ca vinde un serviciu de proasta calitate pe care nu vreti sa il sustineti furnizindu-i PageRank.
O solutie in acest caz este nofollow, un atribut HTML ascociat unui hyperlink care spune motoarelor de cautare ca acesta nu trebuie sa influenteze greutatea tintei in rezultatele furnizate de acestea.
Folosirea este simpla, de forma:
<a href="http://www.inovatika.com" rel="nofollow"><www.inovatika.com</a>
<a href="http://www.xdrive.ro" rel="nofollow"><www.xdrive.ro</a>
De asemenea nofollow este folosit pentru a descuraja spam-ul in site-urile unde utiliatorii (sau boti in locul lor) pot adauga liber continut, cum ar fi bloguri sau wiki-uri.
Mai toate blogurile adauga automat nofollow pentru toate link-urile publicate in comentarii, iar Wikipedia face acelasi lucru pentru toate link-urile externe.
Bineinteles, exista critici ai acestei folosiri in scopuri anti-spam, care argumenteaza ca Wikipedia s-a transformat intr-o gaura neagra a internetului, care absoarbe link-uri (si deci PageRank) fara a da acelasi lucru in schimb (motiv pentru care in articolele mele toate link-urile catre Wikipedia sint insotide de nofollow).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu