AddThis Social Bookmark Button

vineri, noiembrie 16, 2007

Liferea

Desi pare absurd la prima vedere, se poate citi continut de pe web si fara a folosi un browser web. Un asemena caz este citirea blogurilor sau oricarui site care publica un flux (feed) in format RSS/RDF sau atom folosind un program sa numit "news aggregator", Liferea fiind un asemena program (alte optiuni pentru desktop ar putea fi Straw, Blam!, RSSOwl, Akregator sau bazat pe web Planet).

leferea

Din punctul mu de vedere avantajele Liferea sint simplitatea si usurinta inutilizare precum si integrarea sa GNOME.
Foloseste Gecko pentru afidarea HTML, permite actualizarea feed-urilor in totalitate sau selectiv, definirea intervalului de actualizare, integrarea cu un manager de download pentru descarcarea atasamentelor (enclosure) si altele.
Poate importa lista de subscriptii in format OPML, lucreaza cu servicii ca del.icio.us, Technocrati, Feedster, Reddit, Ice Rocket, Google si Yahoo.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Experiența mea cu liferea este cam ca și cea a ta cu epiphany (pe care am avut-o și eu). Adică prima dată mi s-a părut extraordinar, nu mai trebuie să aștept încărcarea interfeței google reader, se descarcă articolele în fundal, totul va merge mai repede și voi fi anunțat în timp real când apare ceva nou, ca și cum sunt anunțat că am un mesaj nou de mail-notification.

Dar eu citesc fluxuri în general când am timp liber și oriunde sunt, de pe telefon de pe un calculator de la lucru, de pe un calculator care nu e al meu, etc.

Cum nu se poate sincroniza marcarea ca citită a unei postări din flux, rămâneam de multe ori cu unele citite și totuși marcate ca necitite.

Din motivele astea prefer încă google reader.

nicu spunea...

Eu folosesc PlanetPlanet si uneori Technocrati, am scris despre Liferea pentru ca mi s-a parut interesant, dar nu va deveni instrumentul meu de baza.