AddThis Social Bookmark Button

miercuri, martie 26, 2008

Nu e de joaca cu drepturile de autor SAU ceea ce ar fi putut fi o colaborare fructuoasa

Am sarit de curind in ajutorul lui Dragos Manac pentru rubrica lui periodica din Catavencu. Nu am facut-o pentru bani (oricum, e vorba de o suma atit de mica incit mi-ar fi si rusine sa vorbesc despre ea, se pot obtine bani mai multi, bani adevarati, scriind in alte locuri) ci petnru binele general, pentru Linux si altele asemenea.

Parea sa fie o treaba interesanta, imi place sa scriu (chiar daca de obicei o fac in engleza), am o caruta de idei si sint o gramada de lucrui care merita promovare. Fiind vorba despre o publicatie generalista, nici nu era dificil: subiecte usoare, fara a intra in detalii.

Toate bune si frunoase pina azi, cind mi-a fost publicat primul articol. Sub semnatura altcuiva. Si cu adresa pagini web a altcuiva linga semnatura. Imi pare rau dar asta e prea mult. Trebuie sa reactionez.

Pot accepta ca a fost o gresala de tehnoredactare, fara sa ma grabesc la cuvintul cu "p". Pot accepta ca Dragos a trimis textul corect cu semnatura corecta la redactie. Dar, sincer, nu imi pasa. Nu imi pasa daca o fost o gresala onesta, lene, reavointa sau orice altceva. Vreau reparatie morala.

Iata in continuare textul complet al articolului, nu am semant nimic, nu am primit nici un fel de plata (dar nici nu am cerut), nu am renuntat in nici un fel la drepturile mele de autor, asa ca dati-ma in judecata daca credeti de cuvinta:

[copyright infringement?]

Bineinteles ca inainte de a scrie pe blog am escaladat canalele firesti: mai intii la Dragos(un raspuns de genul "e prea tirziu, nu se mai poate face nimic, in numarul viitor articolul o sa aiba semantura corecta" nu este destul de bun), apoi la revista (pina acum fara raspuns).

Este foarte dezamagitor cind iti pui increderea si entuziasmul in ceva iar pe ceilalti ii doare fix in cur. Daca public continut ca GPL, CC-BY-SA si chiar PD, asta nu inseamna ca nu imi pasa ce se intimpla cu munca. Chiar din contra.

Actualizare: numarul urmator al Catavencu imi publica al doilea articol, despre jocul "Battle for Wesnoth" (fusese trimis impreuna cu primul), cu credit corect si cu o erata. Sint OK cu revista (nu si cu Dragos, care nu a procedat, cel putin "nu inca", la fel).

Niciun comentariu: