AddThis Social Bookmark Button

marți, martie 25, 2008

Inkscape 0.46

Nu am obiceiul, si sper nici sa nu il capat, de a scrie cite un post inutil pentru orice release minor ar diverselor aplicatii.
Dar pentru mine Inkscape 0.46 este o aplicatie importanta, pe care o folosesc zi de zi, pentru grafica, diagrame, machete, ba chiar exista si o categorie speciala de postari despre tutoriale, dintre care multe se refera la Inkscape.

A trecut mult timp de la lansarea versiunii precedente, 0.45, acum mai bine de un an, si in acest rastimp au fost adaugate noi functionalitati, atit de multe incit eu cu mult timp in urma am renuntat la a folosi versiunea stabila si am sarit la ramura development, dar incerc sa imi amintesc si sa enumar citeva: suport nativ PDF, atit pentru export cit si pentru import, ghidaje (guides) si grila (grid) inclinate (permit crearea usoara de imagini izometrice), interfata cu elemente docabile, unealta de umplere, unealta pentru crearea cutiilor 3D, filtre SVG si asa mai departe, puteti citi cele mai multe detalii in Release Notes.

Utilizatorii de Fedora vor gasi noua versiune in Fedora 9, care va fi lansata la sfirsitul lui aprilie-inceputul lui mai (daca sint nerabdatori, chiar in Rawhide sau in versiunea Beta care va deveni publica putin mai tirziu in cursul zilei de azi), ba chiar mai mult: innumai citeva zile vor avea actualziarea si in Fedora 8. Binare pentru Windows si OS X sint disponibile la Sourceforge, iar pentru alte distributii Linux care apar in aceaste primavara, probabil se vor gasi si acolo.

Niciun comentariu: