Pentru ca am vrut sa cobor cit mai mult bariera de intrare, am folosit in citeva locuri niste formulare de contact foarte simple: doar un TEXTAREA in care sa se introduca textul si un buton SUBMIT, avind cel mult si un CAPTCHA foarte simplist petnru a mai reduce din spam. Ideea era de a incuraja cit mai mult trimiterea de feed-back, fara a mai pune si un cimp pentru adresa de mail, fie el si optional, care sa faca cititorii sa se gindeasca de doua ori inainte de a scrie.
Nu m-am mirat foarte tare ca pe un site destinat unei categorii de femei care sint total atehnice am vazut trimise multe mesaje care cereau raspuns dar nu lasau nici un fel de date de contact. M-am mirat insa vazind acelasi lucru si de la cititorii de tutoriale de grafica, de la care aveam asteptari ceva mai mari.
Concluzie? Evident ca datele pe care le poti obtine automat dintr-un asemenea formular (adresa IP, referer, user agent string etc.) au si ele utilitatea lor, dar uneori nu sint suficiente. Asa ca ramine de facut o alegere: fie ramii cu parerea de rau ca nu le poti raspunde tuturor, fie decizi ca unii vizitatori sint atit de prosti incit parerea lor chiar nu merita considerata.
Iar pentru cititori: aveti grija, daca vreti raspunsuri, mai lasati si date de contact. Si numele si prenumele nu sint suficiente, nu o sa va caute nimeni in cartea de telefoane.
vineri, februarie 29, 2008
Formulare de contact
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
am observat ca e foarte la moda ca oamenii sa astepte raspuns ca la comment-urile de la blog, adica pe aceea pagina. asta e motivul pentru care eu pun email-ul camp obligatoriu ... pentru a evita orice incurcatura (si numele, sa sa am cui sa ma adresez)
Trimiteți un comentariu