AddThis Social Bookmark Button

marți, ianuarie 29, 2008

Cum se fabrica: Crearea unor elemente pentru harti RPG cu Inkscape

Nu numai ca sint offtopic vorbind din nou despre setul de grafica pentru harti RPG dar de data asta bat si cimpii despre cit de dificila a fost decizia de a scrie tutorialul Inkscape pentru realizarea unor asemnea elemente.
Chiar a fost o decizie dificila, articolul vine in contradictie cu mai tot restul paginii de tutoriale, o directie spre care nu ma voi indrepta, doar o abatere minora mai apare din cind in cind. Voi reveni pe calea cea dreapta cit de curind :p

Pe scurt, pentru cei care nu vor sa citeasca intregul articol iata o schema descriptiva:

workflow

Dar recomand totusi sa cititi si chiar sa descarcati imaginile clipart.

5 comentarii:

aurelian spunea...

salut, vreau sa te felicit pentru articolele/tutorialele tale. nu sunt utilizator de inkscape si nici de gimp, doar admirator al conceptelor open-source.
tine-o tot asa :)

Catalin Fest... spunea...

Salut !
Iti prezint o alta varianta.
Secreaza obiectul in Blender 3D. In cazul tau se poate folosi o piramida si un cub. Se aplica texturile necesare.
Se poate folosi un script care randeaza imaginile circular. Efect final obtii imaginile din toate colturile sub unghiul dorit (360 / nrimagini = unghiul_randarii) si in plus poti stabili rezolutia de randare.
O zi buna !

nicu spunea...

Numai ca inainte trebuie sa gasesc timp pentru a invata Blender :p (de multa vreme este pe lista de "lucuri pe care cred ca ar fi interesant sa le invat cindva").

O problema a crearii imaginii in Blender este ca rezultatul nu mai este SVG si nici grafica vectoriala, adica nu poate fi folisit petru scopul initial pentru care au fost create imaginile astea.

Daca s-ar urmari ca rezultat imagini raster pentru un joc, probabil ca Blender ar fi o scula excelenta.

Catalin Fest... spunea...

Te inseli referitor la Blender si SVG:
Uite aici : http://www.blendernation.com/2008/03/02/vectex-svg-vector-texture-plugin-for-blender/

nicu spunea...

E adevarat ca nu stiu decit foarte putine despre Blender. Poate cumva sa salveze un SVG pe care sa il pot randa apoi vectorial in Firefox? Importa in alta aplicatie de grafica vectoriala si a il folosi apoi intr-o creatie mai larga?