Am cumparat de curind un echipament wireless mai "exotic", adica unul mai scump in clasa lui de produse deci in consecinta mai greu de gasit. Am cumparat o bucata de la unul dintre marile magazine online, s-a dovedit ca pentru zona ce trebuie acoperita e nevoie de mai mult si am mai cumparat inca unul dupa care in final a aparut si nevoia celui de-al trieilea, dar epuizasem stocul de la magazinul respectiv :p
Asa ca a trebuit sa fac o cautare mai "riguroasa" pornind de la price.ro, ocazie cu care am sesizat fenomenul despre care vreau sa vorbesc azi.
Am mers la price.ro, am cautat dupa model si am obtinut o lista cu 15-20 magazine care au produsul in oferta. Deschizind paginile fiecarui magazin pentru a verifica disponibilitatea dar si seriozitatea vinzatorilor (atit cit se poate dintr-o simpla privirepe site) am observat ca nu mai putin de 5 (cinci) dintre acestea aveeau acelasi numar de telefon, bineinteles aceleasi preturi si aceleasi nume in fata adreselor de mail pentru contact (totusi numarul de telefon mi-a sarit primul in ochi), fiind in mod evident front-end-uri diferite pentru aceeasi baza de date si apartinind aceleiasi firme.
Am incercat sa imi explic scopul: pare sa fie o manevrare a price.ro, pentu cei care aleg pur si simplu un furnizor la intimplare si fiind astfel listati de mai multe ori exista o probabilitate mai mare de a fi alesi. O alta posibila explicatie ar fi o tentativa de manevrare a motoarelor de cautare, optimizind diveresle site-uri pentru diverse keyword-uri, in pofida unui PR mai mare care s-ar fi putut obtine prin consolidare. Si nu in ultimul rind, s-ar putea explica prin personalizarea fiecarui site pentru o categorie specifica de potentiali cumparatori prin alegerea culorilor, a punerii in pagina, a logo-ului si a numelui. Totusi tind sa merg pe explicatia cea mai simplista, adica o manevrare a price.ro.
Este bine, este rau? Daca asta le aduce mai multe vinzari, din punctul lor de vedere este bine, dar trebuie tinut cont si de efectul de recul pe care il poate produce unor potentiali cumparatori ca mine, care simt o tentativa de manevrare si aleg sa cumpere din alta parte. Important pentru vinzator este insa ca numarul de clienti cistigati sa il depaseasca pe cel al clientilor pierduti si nu am datele sau pregatirea necesare pentru a trage o concluzie si a recomanda pentru sai impotriva unei asemenea abordari, ramine doar citeriul moral unde am o obiectie.
luni, decembrie 17, 2007
Magazine online
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu